Den mangeårige TV 2-kendis har afsløret, at hun er blevet indlagt med blodforgiftning efter flere dages sygdom.
TV 2-profilen Stephanie Siguenza van-der Watt, der er kendt fra ‘Årgang 0’, har delt nyheden om sin indlæggelse i et opslag på Instagram.
Her fortæller hun om et sygdomsforløb, der begyndte i starten af ugen.
Sygdommen har derfor stået på i over en uge, og symptomerne har blandt andet omfattet feber, opkastninger og generelt ubehag – alt imens hun var i gang med eksamensskrivning.
Besvimede næsten
“Høj feber og opkast bliver en fast del af alle weekendens dage. Søndag, da jeg står op og går ned i køkkenet, føles det normalt, lige indtil jeg næsten besvimer,” skriver Stephanie i sit opslag.
En veninde reagerede hurtigt og tilkaldte lægevagten, som efter undersøgelser konkluderede, at årsagen til feberen var blærebetændelse.
Søndag tog tilstanden imidlertid yderligere til, og mandag var hun fuldstændig udmattet.
“Mandag vågner jeg op og er helt afkræftet. Jeg kan ikke holde mine øjne åbne, jeg kan ikke rigtig snakke, og jeg har ingen kræfter i kroppen,” fortæller hun.
Indlagt med blodforgiftning
Hendes læge besluttede til sidst at indlægge hende, da både infektionstallet og graden af væskemangel gav anledning til bekymring.
Efter en række undersøgelser, prøver og scanninger faldt diagnosen endelig: blodforgiftning, og behandlingen med antibiotika gik derfor straks i gang.
Stephanie afslutter sit opslag på det sociale medie med at forsikre om, at hun har det okay, og udtrykker håb om at kunne forlade hospitalet dagen efter.