Kong Frederik overrasker: Pludselig var han der

Kong Frederik dukkede pludselig op, hvilket var en stor overraskelse for de øvrige fremmødte.

Mandag eftermiddag fik indbyggerne i Vester Nebel sig lidt af en overraskelse, da kong Frederik pludselig dukkede op bag rattet i en sjælden Bugatti-veteranbil.

Kongen dukkede nemlig op ved en tankstation ved butikken for at fylde brændstof på bilen, skriver Ekstra Bladet.

Og det fik den lokale Brugsen til efterfølgende at dele en række billeder af besøget på det sociale medie Facebook.

Lokal begejstring

Brugsen kommenterede desuden den opsigtsvækkende hændelse med et glimt i øjet på de sociale medier.

“Velkommen til Vester Nebel Hans Majestæt Kong Frederik X. Godt at kongen også tanker i Vester Nebel. OK BENZIN Vester Nebel er blevet ‘kongelige hofleverandør’,” lød det fra butikken.

Opslaget førte til en stor reaktion i kommentarsporet, hvor mange af de lokale beboere gav udtryk for glæde over det royale møde.

“Hvor er det skønt, at det kan lade sig gøre i kongeriget Danmark,” skrev én af dem.

Privat arrangement

Kongehuset har efterfølgende bekræftet over for TV Syd, at kong Frederik befandt sig i området i anledning af International Bugatti Meeting Denmark 2026, og at der var tale om et privat besøg.

Ugen bød i øvrigt på yderligere arrangementer i det kongelige program, idet kong Frederik tirsdag overværede prinsesse Isabella blive student på Øregård Gymnasium.

Det er desuden ikke første gang, kongen er blevet spottet bag rattet i den dyre og sjældne bil fra Bugatti.

Tilbage i 2022 var prins Vincent og kongen nemlig på udflugt i den markante bil i Gråsten, hvor nysgerrige borgere også dengang fik et glimt af dem.

 

Læs mere om...