DR-kendissen har afsløret, at hvis han fik tilbuddet i dag, så ville han ikke have medvirket i programmet.
Morten Mortensen, der deltog i tiende sæson af ‘Gift ved første blik’, har ad flere omgange givet udtryk for, at han ikke fortryder sin medvirken, selvom hans ægteskab med Søren Staun endte med skilsmisse.
Nu er der dog begyndt at tegne sig et noget andet billede, skriver Ekstra Bladet.
Under en samtale på Heartland Festival lørdag, der blev modereret af Katherine Diez og med deltagelse af ‘Bachelor’-deltageren Eva Lilja, lød det pludselig anderledes fra Morten Mortensen.
Her fortalte han nemmlig, at han med den viden, han har i dag, ville have takket nej til programmet.
“Jeg kan ærligt sige, at jeg havde sagt nej til at deltage i ‘Gift ved første blik’, hvis jeg vidste, hvor store konsekvenser der var efterfølgende. Og det har ikke noget med produktionen eller tv-eksperimentet at gøre, men om det menneske, jeg er, og hvordan jeg forvaltede det ansvar og den opmærksomhed, jeg fik efterfølgende,” lød det fra scenen.
Følte sig overladt
Ifølge Morten Mortensen ophører al støtte fra produktionen, så snart sidste afsnit er sendt. Derfor er det helt op til deltagerne selv at håndtere konsekvenserne af deres medvirken, sagde han.
Han beskrev desuden en periode præget af stor ensomhed, hvor han oplevede, at han manglede både overblik og professionel rådgivning til at navigere i den massive medieopmærksomhed.
Ifølge Morten Mortensen førte presset til, at han begyndte at drikke for meget, hvilket han for nylig også åbnede op om i Ekstra Bladet-podcasten ‘Single’. Her stod han nemlig frem og fortalte om et alkoholmisbrug.
Selvskabt interesse
Morten Mortensen gjorde det dog også klart, at det ikke er selve tv-programmet, han fortryder
Derimod er det hans egen rolle i at opdyrke medieopmærksomheden omkring sig efterfølgende.
“Jeg fortryder ikke så meget programmet i sig selv, men oplevelsen efterfølgende, og hvordan jeg selv var med til at skabe en interesse om min person,” sagde han.